POLÍTICA DE COOKIES

A Land Rover gostaria de utilizar cookies para guardar informação no seu computador, para podermos melhorar o nosso site e para que lhe possamos comunicar os produtos e serviços que acreditamos ser do seu interesse. Um desses cookies é essencial para o funcionamento de algumas secções do site e já foi enviado. Pode apagar e bloquear todos os cookies deste site, mas alguns elementos podem não funcionar correctamente. Para informação adicional sobre a publicidade comportamental online ou sobre os cookies que utilizamos e a forma de os eliminar, consulte a nossa política de privacidade. Ao fechar, está a concordar com a utilização de cookies em conformidade com a nossa Política de Cookies.

ATUALIZAÇÃO DO NAVEGADOR

Detetámos que não está a utilizar a versão mais recente do seu navegador. Ao atualizar para a versão mais recente do Internet Explorer, poderá ver e utilizar este site da forma que pretendemos e toda a sua navegação na Internet será mais segura, uma vez que esta atualização inclui os padrões de segurança mais recentes.

Taking influence from modernism, The Catch is a unique sculptural form; a fusion of art, automotive design and sport. It is the second piece in an on-going collaboration between Land Rover's Design Director and Chief Creative Officer, Gerry McGovern, and the acclaimed Italian artist Nino Mustica.


Celebrating Land Rover's worldwide partnership with Rugby World Cup 2015, The Catch is inspired by the line out. One of the most important moments of any hard fought match, the line out demands a unique combination of power and finesse; two qualities clearly manifested in this unique sculpture.


Land Rover's Virtual Reality Cave was used during the production process to optimise the location of The Catch in each venue. The same technology was employed during the development of Unstoppable Spirit, which debuted on London's South Bank in September, 2014.

A arte e o design estão intrinsecamente ligados. Tem a ver com a ligação emocional que é estabelecida.

GERRY MCGOVERN DESIGN DIRECTOR AND CHIEF CREATIVE OFFICER

UNSTOPPABLE SPIRIT

UNSTOPPABLE SPIRIT

THE CATCH

Standing more than 8 meters tall, the sculptures will be exhibited at Twickenham Stadium, England and the Millennium Stadium, Wales throughout the Rugby World Cup 2015, creating a meeting point for fans.

UNSTOPPABLE SPIRIT

UNSTOPPABLE SPIRIT

DRAWING INSPIRATION FROM THE POWER AND DYNAMISM OF RUGBY

Land Rover Ambassador and Rugby World Cup winner Lawrence Dallaglio acted as a consultant to the project. Dallaglio was recognised as one of the leading exponents of the line out throughout his career.

THE CATCH

THE CATCH

UNSTOPPABLE SPIRIT

The Catch is the second piece Mustica and McGovern have created together, following the critically acclaimed Unstoppable Spirit which has been shown in London and Milan.

/

A UNIQUE COLLABORATION

THE SCULPTURES

A series of sculptures examining the fusion of abstract art and automotive design

READ THE ARTICLE

NINO MUSTICA

Sicilian in origin, but international in scope, artist Nino Mustica has been admired and studied by painters, sculptors and architects. He works from his studio in Milan, Italy.

READ THE ARTICLE

GERRY MCGOVERN

As Design Director and Chief Creative Officer for Land Rover, Gerry McGovern creates some of the world’s most distinctive and desirable vehicles and is recognised as one of the world’s leading automotive designers.

READ THE ARTICLE

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2019

Jaguar Land Rover Portugal Veículos e Peças Lda., Edifício Escritórios do Tejo, Rua do Polo Sul, n.º 2 – 3.º B-3, Parque das Nações, 1990-273 Lisboa

Os valores disponibilizados resultam de testes realizados pelo fabricante em conformidade com a legislação da UE. O consumo de combustível específico de um veículo pode divergir dos valores obtidos nos testes e os valores servem apenas como termo de comparação.

O WLTP, com o seu equivalente NEDC Correlacionado, é o novo teste oficial da UE utilizado para calcular valores de CO2 e de consumo de combustível normalizados para veículos de passageiros. Mede o consumo de combustível, o consumo de energia, a autonomia e as emissões. Foi concebido para proporcionar valores mais próximos dos obtidos com comportamentos de condução reais. Testa os veículos com equipamento opcional e com um procedimento de teste e um perfil de condução mais rigorosos.